Krátkodobé pronájmy kanceláří: kvantita nebo kvalita?

21. 05. 2010
České a slovenské společnosti

Počet společností, které nabízejí krátkodobý pronájem kanceláří, tzv. serviced office space, v České i Slovenské republice pomalu roste. Jen v Praze v současnosti existuje přes 20 business center, která ve větší či menší míře služby krátkodobého pronájmu nabízejí. Pravidla trhu jsou ale neúprosná a platí samozřejmě i v realitním odvětví – čím větší je nabídka, tím více klienti vybírají a vyhledávají kvalitní služby.

21.5.2010, AKONTinfo 2/2010

Tuzemský trh s krátkodobými pronájmy původně ovládly dvě firmy, které si potřebné know-how i zázemí přivezly od svých zahraničních mateřských společností. „Tyto firmy zkusily na náš trh vstoupit se stejnou strategií, kterou uplatňují i v zahraničí. Prostor podobný typickému open-space rozdělí přepážkami na malé kanceláře, přidají pár zasedacích místností s recepcí a mají hotové celé business centrum. Klientský komfort při takovém řešení samozřejmě klesá; málokdo dnes chce sdílet prostor s desítkou dalších cizích firem,“ vysvětluje Aleš Fritz ze společnosti OFFICE HOUSE, která sama provozuje exkluzivní FLEXI kanceláře.

Trh s krátkodobými pronájmy se tak rozdělil na dva segmenty. Ten první nabízí kvalitní kancelářské prostory většinou v menších business centrech s maximálně desítkou firem. Druhý pak mnoho typizovaných kanceláří na velké ploše s cílem maximalizovat výtěžnost pronajatých prostor. Současná krize ale téměř sjednotila ceny obou segmentů. Za stejnou částku, za kterou jste si dříve pronajali malou kancelář v centru sdíleném s řadou dalších společností, nyní můžete získat i exkluzivní kancelář u jiné společnosti. „Je pravdou, že současná krize postihla celý realitní trh velmi intenzivně. Stejně jako klesají ceny u klasických ‚kamenných‘ pronájmů, klesly ceny i u krátkodobých pronájmů; v zásadě došlo k jistému cenovému sjednocení na celém trhu. Naší výhodou teď je exkluzivita. V našich centrech máme menší počet kanceláří, takže nabízíme osobnější přístup každému klientovi. To je i důvod, proč nás v současné době kontaktují klienti konkurence – nabízíme exkluzivitu za rozumnou cenu a to nás odlišuje. 40% propad v tržbách, který zaznamenala v loňském roce naše konkurence, se nás tak nedotkl. Naopak v průběhu prvního pololetí budeme otevírat nová business centra. Do konce června se tak k našim dvěma pražským centrům s FLEXI kancelářemi přidají i dvě business centra v Bratislavě. U všech našich business center navíc vždy ve stejné budově sídlí i naši vybraní zaměstnanci. Klientům tak dokážeme nabídnout další servis například v rámci rychlého a kvalitního IT poradenství,“ doplňuje Aleš Fritz.

CO JSOU TO FLEXI KANCELÁŘE?

FLEXI kanceláře jsou vybavené prostory, do kterých se po podpisu smlouvy můžete ihned nastěhovat. V rámci jednoho poplatku máte uhrazeny všechny služby, které pro svou činnost můžete potřebovat; získáváte tak profesionální zázemí. Na rozdíl od běžného pronájmu s FLEXI kanceláří ušetříte řadu vedlejších nákladů – mzdy administrativních pracovníků, IT techniků, pořizovací cenu za nábytek, pojištění atp.